X-COM je zpátky, uaaaaaaaa! OFICIÁLNĚ

Tak je to pravda! Ještě včera večer si vopice vypisovala kokosové srdíčko nad tím, kdyby se X-COM vrátil, a teď je to tady. 2K Games v pozdních nočních hodinách vydali oficiální oznámení, že 2K Marin (studio odpadlíků z Irrational Games, zodpovědné za BioShock 2) skutečně pracuje na novém X-COMu. Stejně jako první BioShock, i tahle „strategická“ a „napínává“ FPS prý vyjde exkluzivně na Xbox 360 a PC.

„X-COM kombinuje strategické jádro téhle přelomové série s vyprávěním plným napětí, čímž vytváří unikátní střílečku z vlastního pohledu,“ píše se v tiskovce. Faktem je, že 2K Marin umějí vyprávět příběh v první osobě a X-COM je série, která je pro něco takového jako dělaná. Už při hraní UFO: Enemy Unknown nebo X-COM: Terror from the Deep jsem si představoval jaké by to asi bylo, „tam opravdu být“, vidět to vlastníma očima.

A teď je to tady. Zajímavé je, jak 2K Games pojímají příběh. Hráč se totiž vžije do role agenta FBI, který musí identifikovat a eliminovat rostoucí hrozbu. Tou není nikdo jiní, než emzáci. Dále už klasicky nic neříkající tiskovka jen rozplizává pojmy jako „strategické manévry“ a „infarktové souboje“, čemuž se chce věřit, ale neuvěříme dokud neuvidíme. Prozatím si můžeme akorát tak představovat a ty představy nejsou vůbec špatné!

Neházejte po vopici kamení, ale dokonce to tady trochu smrdí Akty X, nesmrtelnou Dejnou a Mulderem. Což nemusí být nutně nic špatného, všichni jsme to svého času žrali! Vypadá to, že vývojáři to vezmou chytře pěkně od začátku, tedy od prvních známek přítomnosti cizáků na zemi, až po intenzivní invazi, podobně jako to bylo na začátku prvních dvou her.

To je dobré jak pro úplné nováčky, tak vůbec pro budování napětí a příběhu. Ten by se mohl snadno rovnat kdejakému kvalitnímu hollywoodskému emzáckému bijáku, kdy nejdřív sledujete podivné stopy – a teprve v polovině se spustí ta pravá jízda. Jojojoj, jak si to tak maluju, začíná to znít zatraceně dobře. Na www.xcom.com najdete taky první teaser obrázek a ten vnadí ještě víc.

3 komentáře u „X-COM je zpátky, uaaaaaaaa! OFICIÁLNĚ“

  1. Meli to pojmenovat X-Files : neco.. jenze to by museli mit licenci.
    takhle vykradou licenci stare kultovni hry, opet udelaji dalsi „pokracovani“ ktere nebude mit vubec nic spolecneho s originalnem.
    Ano dalo by se to udelat dobre, fps takticke bitky na generovanych mapach, nad tim staveni zakladen, management vojaku, vyzkumu atd. udelaji to ? ne. vlocka v pekle ma vetsi sanci nez ze dostaneme neco podobneho.
    Spolecne body s xcomem ? ufoni….

    Rozhodne me taky uklidnuje ze na tom bude pracovat studio ktere udelalo „pokracovani system shocku“ – bioshock… a v neposledni rade „velmi povedeny“ bishock 2.

  2. re: rattus – neříkám, že ty obavy nejsou oprávněné, je jasný, že se budou snažit udělat hru pro co největší počet hráčů. to je trend u všech her velkých vydavatelů dneska. to, co navrhuješ by bylo skvělý – kdyby to bylo masově prodejný. na druhou stranu, kolik fakt špatnejch her 2K games dělají? mají z poslední doby na kontě takový tituly jako elder scrolls oblivion, civilization, borderlands a chystají mafia II. a ve všech je vidět, jak moc se snažej udělat to tak, aby ty hry sice zaujaly co největší počet lidí, ale zároveň za něco stály. takže abych to zkrátil, budu věřit, že i x-com za něco bude stát :)

  3. ja vychazim z toho ze to bude primarne pro x360, cili budeme velmi radi kdyz se dockame vubec inventare, ze by byla strategicka cast se ani neodvazuju doufat.

    atmosfericke a kdovijake jine skvele pribehove zpracovane -> hlavne linearni prubeh.

    kolem a kolem, s xcomem to vazne nebude mit nic spolecnyho, jen ty ufony. Navic, kdo hral xcom kvuli pribehu ? asi nikdo, doted to lidi hrajou protoze se to proste skvele hralo.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *