Revoluce v herní grafice: konec polygonů, vracejí se voxely!

Voxel je volumetrický pixel, neboli moderně 3D pixel, prostě prostorový bod. Ještě před příchodem 3D akcelerátorů to byl v herním světě poměrně velký hit. Vzpomínáme na hity jako Outcast, Blade Runner, Command & Conquer: Tiberian Sun, Red Alert 2, Sid Meier’s Alpha Centauri a další hry, které více či méně využívaly voxely. Dnes se tato technologie vrací skrze australskou technologickou společnost Euclideon. Mrkněte na následující obsáhlé, ale zajímavé video:

Problém s voxely je ten, že jsou obrovsky výpočetně náročné. Na druhou stranu nabízejí nevídanou hloubku detailu pro herní, resp. jakékoliv 3D objekty. Můžete je „tesat z 3D prostoru“ namísto toho abyste je nejdříve vytesali a pak tisíckrát přejeli žehličkou abyste z nich dostali co nejméně polygonů – jako se to děje dnes.

Euclideon v současné době pracují na SDK, který umožní převádět 3D objekty z 3D modelovacích programů na 3D voxelové objekty použitelné ve hrách. Euclideon nazývá svoji technologii prostě a jednoduše „unlimited detail“. Tvůrci přiznávají, že stále ještě mají co dělat, že ještě nejsou na konci. Ale podle videa to vypadá, že už udělali zatraceně hodně práce a budoucnost herní grafiky díky tomu vypadá zas o něco zajímavěji.

Výhodou řešení od Euclideon je to, že např. kameny a další běžné objekty do her lze přenášet z reality do virtuální reality přímo díky 3D skenování, a to ve velmi vysokém detailu. Studio Euclideon získalo od australské vlády dotaci 2 miliony dolarů a v současné době zaměstnává devět lidí s tím, že chce brzy nabírat další.

K technologii Euclideonu se vyjádřil dokonce i slovutný . Ten řekl, že technologie nemá šanci k uplatnění na současné generaci herních počítačů. Spíš až za několik let. Navíc podle něj nastanou potíže při produkci samotného herního obsahu.

Zajímavé reakce na tuto technologii najdete na DiiT.cz a EDGE.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *