Valve chce, aby PS3 byla „stejně otevřenou platformou jako Mac“

Valve Software má k platformě PlayStation 3 dlouhodobě komplikovaný vztah. Prozatím jediný titul, který pro PS3 od Valve vyšel, byla The Orange Box portovaná Electronic Arts. „Předtím, než budeme dělat cokoliv pro PS3, potřebujeme být schopní té správné podpory,“ řekl na adresu PS3 her od Valve poněkud neurčitě Chet Faliszek.

V aktuálním rozhovoru 5by5.tv s Gabem Newellem a Jasonem Mitchellem z Valve se řeší především nový Steam klient pro platformu Mac a obecně podpora nových platforem a přístup Valve k hernímu průmysu. Newell velmi zajímavě povídá o jejich pohledu na aktuální vývoj v herním průmyslu. Říká mimo jiné, že skončila éra honby za grafickým výkonem, který dosáhl určitého základního společného minima.

Místo toho prý teď bude pro hráče nejdůležitější přidaná hodnota produktů. Valve proto tlačí něco, čemu říkají „service platforms“, tedy „služební platformy“. Zmíněny byly také pojmy jako „customer experince“, monetizace a další. „Je to mnohem méně o pixelech za sekundu a mnohem víc o mikrotransakcích a identitě,“ říká Newell.

Valve proto chtějí pracovat na takových platformách, které jsou „otevřené“ v tom smyslu, že pro ně může vyvíjet a prodávat hry/služby prakticky kdokoliv. Takovým případěm je Windows PC a samozřejmě i Mac. Naproti tomu, PlayStation 3 je z tohoto hlediska uzavřená platforma, podobně jako byl třeba GameCube.

Kdo chce dělat hry pro PS3, musí si získat důvěru Sony, koupit si drahý development kit, sehnat vydavatele, který bude ochoten riskovat (nebo se vy sami smíříte s tím, že uděláte „masovku“) a nakonec znovu čekat na schválení od Sony. Takovéhle martýrium provází v různých obměnách vydávání her pro Xbox 360, Wii a provázelo i všechny předchozí herní konzole. Jenže takhle to do budoucna, pánové, nepůjde. Valve si to uvědomují a připravují se na to. „Mac je pro nás obrovská příležitost,“ řekl Newell.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *