XCOM: Enemy Unknown – podrobnosti

Firaxis Games se s obrovskou vervou pustili do novodobého remaku, nebo spíš znovuoživení klasiky jménem UFO: Enemy Unknown. Tuhle legendární strategii od Microprose zná už dnes málokdo – kdo ji ale zná, nedá na ni dopustit. Pojďme se podívat jak se na celou věc dívají ve Firaxis.

Všimněte si levé části uprostřed - je tam grafické tlačítko "RT". Je jasné, že Firaxis připravuje nové XCOM: Enemy Unknown také pro konzole, nejspíš Xbox 360 a PC. Ale jaká by to byla pecka pro iPad!
Všimněte si levé části uprostřed - je tam grafické tlačítko "RT". Je jasné, že Firaxis připravuje nové XCOM: Enemy Unknown také pro konzole, nejspíš Xbox 360 a PC. Ale jaká by to byla pecka pro iPad!

Magazínu Gameinformer se podařilo získat měsíční exkluzivitu na cokoliv co se kolem nového XCOM: Enemy Unknown šustne. A Zelená vopice toho hodlá nestydatě zneužívat. Redaktoři totiž natočili několik skvělých rozhovorů s vývojářským týmem, který znovu vdechne život klasice bratrů Gollopových.

Základny se tentokrát nebudou stavět v pohledu seshora, ale jako v Sim Tower v pohledu ze strany. Na druhou stranu, i v původním UFO: Enemy Unknown fungovala jednotlivá patra budov!
Základny se tentokrát nebudou stavět v pohledu seshora, ale jako v Sim Tower v pohledu ze strany. Na druhou stranu, i v původním UFO: Enemy Unknown fungovala jednotlivá patra budov!

Z těch je možné se dozvědět, že šéfdesignérem nového XCOM: Enemy Unknown je Jake Solomon. Ve Firaxis Games je už dvanáct let, nastoupil v květnu 2000 a předtím studoval počítačové vědy, softwarové inženýrství a matematiku na univerzitě v Oklahomě.

Ale co hlavně, je to bezuzdný nadšenec do původního UFO: Enemy Unknown. „Když jsme ve Firaxis zjistili, že tahle značka je k mání, byli jsme z toho úplně paf,“ svěřil se redaktorům Gameinformeru. „Bylo jasné, že prostě nový XCOM uděláme,“ dodává Solomon na videu.

sZ prvních screenshotů i z rozhovorů je jasné, že vývojáři se hodlají maximálně držet původního konceptu. Tzn. hráč se opět stává velitelem obranné organizace XCOM, která má zabránit invazi z vesmíru. Hra se bude dělat na dvě hlavní části – globální a taktickou.

XCOM: Enemy Unknown bude moderní hra se vším všudy, tedy kompletně ve 3D a se vším co k tomu patří. Jo, takhle si představujeme moderní remake UFO: Enemy Unknown.
XCOM: Enemy Unknown bude moderní hra se vším všudy, tedy kompletně ve 3D a se vším co k tomu patří. Jo, takhle si představujeme moderní remake UFO: Enemy Unknown.

V globální části bude mít hráč, stejně jako v původní UFO: Enemy Unknown k dispozici glób, stavbu základen (tentokrát nejspíš budou umístěny vertikálně), výzkum, financování, výrobu.

Vše by mělo fungovat podobně jako původní hra, tj. přidělování inženýrů a vědců na projekty, trocha politiky pro zajištění financování, sestřelování UFO vašimi vlastními stroji, vysílání výsadků apod.

XCOM: Enemy Unknown je hra, na které se teprve nedávno začalo naostro pracovat. Nikdo zatím neví kdy přesně vyjde, ale je jasné, že tyhle screenshoty jsou z hodně nehotové verze a ještě se budou hodně měnit. obrázek: Gameinformer
XCOM: Enemy Unknown je hra, na které se teprve nedávno začalo naostro pracovat. Nikdo zatím neví kdy přesně vyjde, ale je jasné, že tyhle screenshoty jsou z hodně nehotové verze a ještě se budou hodně měnit. obrázek: Gameinformer

Druhou a hlavní částí hry bude taktická. V té se vydáváte se svým vybraným výsadkem na místo sestřeleného UFO, případně napadeného města. Tady začíná ta nejlepší taktická akce jaká kdy byla vymyšlena a ze které vycházejí takové klasiky jako Final Fantasy Tactics, Battle Isle 4: Incubation a další.

Atmosféra hustá tak, že by se dala krájet. To je to, co původní UFO: Enemy Unknown mohlo rozdávat plnými hrstmi. Firaxis si je dobře vědom aspektů, které dělají z původní hry nesmrtelnou klasiku a hodlají je zachovat.

XCOM: Enemy Unknown - glóbus. Každý fanda UFO: EU při tomhle pohledu pookřeje... obrázek: Gameinformer
XCOM: Enemy Unknown - glóbus. Každý fanda UFO: EU při tomhle pohledu pookřeje... obrázek: Gameinformer

Na druhou stranu, je rok 2012. Hry se dělají proto, aby vydělaly peníze. Solomon však upozorňuje, že zároveň v současné době sleduje renesanci obtížnosti ve hrách. V posledních pěti až osmi letech jsme byli svědky dementizace většiny herních žánrů.

Často stačilo prostě a jednoduše plnit pokyny na obrazovce a klikat myší, abyste měli vyhráno. Jenže tahle doba snad zase pomalu odchází. Hráči opět chtějí výzvu. A UFO: Enemy Unknown byla svého času ultimátní výzva.

Krytí bude v XCOM: Enemy Unknown, stejně jako v původním UFO: EU, klíčovou záležitostí, obrázek: Gameinformer
Krytí bude v XCOM: Enemy Unknown, stejně jako v původním UFO: EU, klíčovou záležitostí, obrázek: Gameinformer

Vyznat se v úvodní obrazovce, mít odvahu přestát první kliknutí, posouvat se dál a dál v chápání celé hry, to všechno znamenalo tvorbu ojedinělého spojení mezi hrou a hráčem. Proto je UFO: Enemy Unknown dodnes uznávaným titulem.

Ale nejen díky tomu. Svou zásluhu na tom mají i úžasná herní mechanika a herní systém, který dokázal hráče v každé misi překvapit něčím novým. Ať už to bylo zničitelné prostředí, kdy se emzák objevil za zdí přímo za vámi, nebo třeba možnost prostřelit okna budovy a trefit emzáka doslova za rohem.

UFO: Enemy Unknown mělo ničitelné prostředí v roce 1994. V roce 2013, kdy by XCOM: Enemy Unknown mohlo vyjít, by tomu nemělo být jinak, obrázek: Gameinformer
UFO: Enemy Unknown mělo ničitelné prostředí v roce 1994. V roce 2013, kdy by XCOM: Enemy Unknown mohlo vyjít, by tomu nemělo být jinak, obrázek: Gameinformer

Plus různé možnosti krytí, nastavení parametrů vojáků, jejich psychická odolnost a třeba i taková blbost jako možnost si je pojmenovat. Nezapomenutelné. Když si dopodrobna prohlédnete screenshoty z ranné verze nového XCOM: Enemy Unknown, zjistíte, že spousta je tam toho v takřka nezměněné podobě.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *