Developers & Press Gathering Praha 2012

Ve středu 8.2.2012 proběhlo v pražském Jam Café první setkání novinářů a vývojářů nazvané Developers & Press Gathering. Pod taktovkou Honzy Jirkovského ze studia Keen Software House tak měli možnost se setkat nezávislí vývojáři s herními novináři a leccos si vyříkat.

Závěrečná panelová diskuse, ve které se Michal Rybka s Lukášem Macurou postarali mimo jiné i o obveselení publika, foto: Zelená vopice
Závěrečná panelová diskuse, ve které se Michal Rybka s Lukášem Macurou postarali mimo jiné i o obveselení publika, foto: Zelená vopice

Nakonec se sešlo několik desítek lidí, kteří Jam Café zaplnili. Program začal třemi přednáškami: Jaroslav Faltus se rozpovídal od marketingu pro nezávislé vývojáře, vtipně podaném formou „15 nejčastějších omylů“.

Nejen pro začínající vývojáře hodně zajímavá prezentace, stejně jako ta další od Martina Bacha, bývalého dlouholetého šéfredaktora LEVELu. Ten nabídnul pohled na marketing očima herního žurnalisty a četnými příklady z letité praxe ozřejmil některé základní procesy v oblasti herní novinařiny a marketingu.

Ačkoliv to nevypadá, že by bylo dvakrát plno, prázdno taky nebylo - tak akorát! foto: Zelená vopice
Ačkoliv to nevypadá, že by bylo dvakrát plno, prázdno taky nebylo - tak akorát! foto: Zelená vopice

Nakonec to nejlepší. Pavel Barák ze společnosti Handjoy se rozpovídal o konkrétním příkladu virálního marketingu, který využili pro propagaci první ze svých her pro . Živé a především poučné vyprávění o tom jak se má dělat tzv. „virtuální“ marketing bylo především příběhem o jejich „epochálním“ počinu v podobě hoaxu o 70leté babičce z Čech, která dělá hry pro iPhone.

Po přednáškách následovala panelová diskuse moderovaná Honzou Jirkovským, PR manažerem Keen Software House (ti co připravují Miner Wars), ve které se vedle sebe posadili na střídačku herní novináři a herní vývojáři.

Mezi nimi například Petr Poláček (LEVEL/Games.cz), Marek Rosa (Keen Software House), Michal Rybka, Lukáš Macura (Cinemax), Jaromír Möwald (GamePage/Falanxia). Opět se probíral především marketing nezávislých her – jak je co nejlépe vnutit novinářům, k čemuž obě strany měly své trefné připomínky.

3 komentáře u „Developers & Press Gathering Praha 2012“

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *